Καταπίνει χιλιόμετρα... οικονομικά!

Δημοσιεύτηκε στις Τετάρτη, 01 Οκτωβρίου 2014 18:43
Εμφανίσεις: 883

Μία από τις κυρίαρχες κατασκευάστριες εταιρείες ποδηλάτων παγκοσμίως - με τις δικές της εγκαταστάσεις για την παραγωγή πλαισίων - προτείνει για την πιο δημοφιλή και διαρκώς ανερχόμενη κατηγορία grand fondo ή αλλιώς endurance, το ομώνυμο μοντέλο της Gran Fondo. 

 

Από τον Δημήτρη Σπύρου

To Gran Fondo είναι ένα ποδήλατο ειδικά σχεδιασμένο για αυτούς που περνούν ώρες στη σέλα, γράφοντας χιλιόμετρα σε προπονήσεις ή brevets και αποζητούν ένα ποδήλατο που να συνδυάζει την αποτελεσματικότητα με την πιο φιλική στον αναβάτη γεωμετρία και την απορροφητικότητα του πλαισίου, προκειμένου οι κραδασμοί να ταλαιπωρούν κατά το ελάχιστο δυνατό τον αναβάτη. Με το Gran Fondo, η Fuji κάνει ακριβώς αυτά που όλοι υπόσχονται σε αυτήν την κατηγορία. Φρόντισε να ψηλώσει το μπροστινό κούτελο, μείωσε τις διατομές των seatstays, αυξάνοντας την απορροφητικότητα στο πίσω μέρος και προσέδωσε αυξημένη ακαμψία στην περιοχή της μεσαίας τριβής, με την υπερμεγέθη φωλιά για πρεσαριστή μεσαία τριβή press fit.

 

Πλαίσιο - Πιρούνι

Το πλαίσιο και το πιρούνι του Gran Fondo είναι κατασκευασμένα από ανθρακονήματα τύπου C5, τα οποία η Fuji χρησιμοποιεί στα λιγότερο hi end μοντέλα της προκειμένου να διατηρήσει τα κόστη σε «φιλικά» επίπεδα. Το πλαίσιο διακρίνεται από το έντονο και ψηλό κούτελο του ποδηλάτου από όπου ξεκινά και έντονο νεύρο προς τον οριζόντιο σωλήνα. Φυσικά η δρομολόγηση των καλωδίων γίνεται εσωτερικά, ώστε να διατηρείται η «καθαρή» εικόνα του ποδηλάτου. Η περιοχή της μεσαίας τριβής τύπου press fit δείχνει έντονα ενισχυμένη, ενώ το πίσω μέρος του πλαισίου χαρακτηρίζεται από τα λεπτά seatstays, τα οποία πλέον προτιμούν οι περισσότεροι κατασκευαστές ποδηλάτων που απευθύνονται στην κατηγορία grand fondo, ώστε να εξασφαλίσουν κάποια ελαστικότητα στον κατακόρυφο μόνο άξονα.
To πιρούνι είναι εξολοκλήρου κατασκευασμένο από ανθρακονήματα συμπεριλαμβανομένων και των νυχιών, στοιχείο που προσδίδει πόντους στη συνολική υψηλή βαθμολογία του frameset.
Το ποδήλατο της δοκιμής είναι μεγέθους Μ/L με τον οριζόντιο σωλήνα να μετρά 56 εκατοστά, τον κάθετο 55 ενώ το κούτελο 19 εκατοστά. Όσον αφορά τις γωνίες του πιρουνιού και σέλας αυτές είναι στις 73 μοίρες.

 

Eξοπλισμός

Το μοντέλο 2.5 είναι το μεσαίο μοντέλο της Fuji, καθώς διατίθεται επίσης το 2.1 και το 2.7 με ακριβότερο και φθηνότερο εξοπλισμό αντίστοιχα. Αυτό που κάνει το 2.5 ένα εν δυνάμει best seller είναι η σχέση απόδοσης για τιμή καθώς αυτή ισορροπεί με την τιμή του ποδηλάτου, η οποία είναι κάτω από το «ψυχολογικό» και όχι μόνο όριο των 2.000 ευρώ. H Fuji έχει φροντίσει να ντύσει το 2.5 με περιφερειακά, τα οποία αποδίδουν άψογα ώστε να μπορούν να σας βγάλουν για προπονήσεις που θα ευχαριστηθείτε αλλά δεν θα πουν όχι και στην έξτρα «ταλαιπωρία» που θα τα υποβάλει ένα brevet. Πιο συγκεκριμένα, οι λεβιεδομανέτες, τα φρένα και οι εκτροχιαστές είναι Shimano σειράς 105, ενώ ο compact δισκοβραχίονας φέρει όπως και όλα τα υπόλοιπα περιφερειακά το λογότυπο Oval, το οποίο είναι το own brand της Fuji που ντύνει την πλειοψηφία των ποδηλάτων της εταιρείας. Τα ελαστικά τέλος που φορούν οι Oval τροχοί είναι της ιταλικής Vittoria, μοντέλο Zaffiro Pro 25 χιλιοστών για αυξημένη απορροφητικότητα.

 

Eντυπώσεις

Η κατηγορία endurance - grand fondo - brevetάδικα είναι από τις κατηγορίες που ίσως έχουν το περισσότερο νόημα για τις ελληνικές συνθήκες και τους περισσότερους αναβάτες, εξαιρουμένων των σκληροπυρηνικών αγωνιάρηδων. Ως εκ τούτου, το Gran Fondo μας βρίσκει θετικά προκατειλημμένους να το περιμένουμε για να το οδηγήσουμε.

Το 2.5 βάζει τον αναβάτη να καθίσει σε μία πιο relaxed θέση, πράγμα το οποίο γίνεται εύκολα αντιληπτό και θα ικανοποιήσει τους αναβάτες που δε θέλουν να καταπονούν τη μέση τους. Η θέση οδήγησης άλλωστε είναι τέτοια που να ταιριάζει με τον long distance χαρακτήρα του ποδηλάτου και θα βοηθήσει τον αναβάτη να παραμείνει ξεκούραστος για μεγαλύτερο διάστημα. Σε αυτό παίζει καθοριστικό ρόλο το ψηλό κούτελο, τα λεπτά και απορροφητικά seatstays και το ανθρακονημάτινο παλουκόσελο! Το Gran Fondo διακρίνεται από μια λεπτή ισορροπία, την οποία καταφέρνει να διατηρεί και αφορά την απόκριση του πλαισίου με την άνεση και την ξεκούραστη γεωμετρία. Το Gran Fondo δεν είναι το ποδήλατο που δίνει την αίσθηση «βουτύρου» στο πίσω μέρος, ούτε είναι κούτσουρο. Είναι τόσο όσο χρειάζεται ο σπορτίβ αναβάτης που ναι με θέλει κάποια άνεση για να την βγάλει καθαρή στα brevet αλλά θέλει να νιώθει ότι τα watts που εφαρμόζει πιάνουν τόπο. Σε αυτό, παίζει σημαντικό ρόλο η υπερμεγέθης περιοχή της μεσαίας τριβής αλλά και ο ικανοποιητικής ακαμψίας δισκοβραχίονας της Oval. Στο κομμάτι της άνεσης από την άλλη, συμβάλουν τα 25άρια ελαστικά της Vittoria τα οποία βοηθούν στην εξομάλυνση του οδοστρώματος. Η γενικότερη κύλιση είναι σε πολύ καλά επίπεδα, γεγονός που μας εξέπληξε θετικά αφού οι τροχοί της Oval κάνουν «καλή» δουλειά.

Η καλή κύλιση επιτρέπει στο ποδήλατο να αναπτύσσει και να διατηρεί την ταχύτητα, η οποία δεν φοβίζει τον αναβάτη καθώς ο χειρισμός του ποδηλάτου εμπνέει εμπιστοσύνη. Σε αυτό παίζει καθοριστικό ρόλο η συμπαγής αίσθηση του μπροστινού συνόλου, κούτελου - πιρουνιού. Όσον αφορά την επιβράδυνση, τα φρένα της 105 φροντίζουν για τον έλεγχο με επαρκή αποθέματα δύναμης και ικανοποιητική προοδευτικότητα που δε θα προβληματίσουν. Σε υψηλά επίπεδα λειτουργικότητας και απόκρισης στέκονται και οι αλλαγές ταχυτήτων από την πλήρη σειρά της 10άρας 105, η οποία θυμίζει Ultegra με μικρή διαφορά το μεγαλύτερο βάρος της.

Μου αρέσει
• Η συμπεριφορά του πλαισίου
• Η πρεσαριστή μεσαία τριβή
• Η επιλογή των περιφερειακών για την τιμή

Δεν μου αρέσει
• Η ταινία τιμονιού

 

Συμπέρασμα

Το Gran Fondo 2.5 είναι ένα grand fondo ποδήλατο όπως υποδηλώνει με τον πλέον σαφή τρόπο και το όνομά του, το οποίο συνδυάζει υψηλή ακαμψία και αποτελεσματική μεταφορά δύναμης με στοιχεία άνεσης τα οποία θα ικανοποιήσουν τους σπορτιβ αναβάτες, οι οποίοι θέλουν ένα ποδήλατο που μπορεί να τους βγάλει ασπροπρόσωπους σε έναν long distance event, χωρίς να τους φεύγουν τα «σφραγίσματα» κάθε φορά που θα κατηφορίζουν στην ελληνική άσφαλτο.